fa en
ارديبهشت 1402
دیدار وتبریک چهره به چهره مدیر کل با کارکنان به مناسبت میلاد علی ابن موسی الرضا(ع) ودهه کرامت
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، عباس زارع مدیر کل به اتفاق معاونان وحجت الاسلام میثم محمدی امام جماعت اداره،به منظورایجاد بسترهمدلی وهمکاری  وعرض تبریک عید ولادت علی ابن موسی  الرضا (ع) ودهه کرامت  دیدار چهره به چهره با همکاران اداره برگزار کردند.

مشارکت ۲۴ میلیارد تومانی یک بانوی نیکوکار براساس وصیت همسر برای ساخت ۳ مدرسه درشهرتهران
منتشرشده در اخبار

خانم دکترمرادی، همسر زنده یاد "دکتر ابومحمد عسکرخانی" استاد برجسته و فقید دانشگاه تهران با حضور در مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران تفاهم نامه مشارکت ۲۴ میلیارد تومانی در ساخت۳ مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر تهران را امضا کرد.

این بانوی نیک اندیش عمل به وصیت همسر و علاقمندی به حوزه تعلیم وتربیت را انگیزه این اقدام اعلام نمود. همسر دکتر عسکرخانی می گوید: مشارکت در ساخت این مدارس، ثمره سال ها تدریس و تلاش شبانه روزی دکتر عسکرخانی در راه توسعه علم و دانش بوده است که با این تصمیم و ساخت این سه مدرسه همچنان زمینه ساز رشد آینده سازان کشورخواهدبود.این مدارس در منطقه ۲۲ شهر تهران (آموزش و پرورش منطقه ۵) ساخته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیزمدارس استان تهران، مراسم امضای تفاهم نامه این مدارس امروز با حضور ناصرقفلی رئیس و محمدرضا جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، محمدرضا قربانی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، مطلبی رئیس آموزش و پرورش منطقه ۵ شهر تهران، احمد حبیبی معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، مریم مرادی بانوی مدرسه ساز و رحمانی و موسوی از شاگردان زنده یاد "دکتر ابومحمد عسکرخانی"، زنگویی معاون منطقه ۵ و هادیان کارشناس مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران برگزار شد.

این مجتمع آموزشی شامل سه مدرسه ۱۲ کلاسه، طی ۱۸ ماه آینده با اعتباری بالغ بر ۲۴میلیارد تومان از آورده خیر و مابقی از محل اعتبارات دولتی ساخته خواهد شد و در مهر ماه سال ۱۴۰۳ افتتاح شده و در اختیار دانش آموزان منطقه ۲۲شهر تهران قرار خواهد گرفت.

براساس اعلام این بانوی نیکوکار این ۳ مدرسه ساخته شده به نام زنده یاد "دکتر ابومحمد عسکرخانی" نام گذاری خواهد شد.

گفتنی است، وضعیت تراکم جمیعتی در منطقه ۲۲ تهران به دلیل ساخت و سازهای صورت گرفته در این منطقه در حال افزایش است و تامین فضاهای آموزشی آن نیازمند ساخت تعداد زیادی از مدارس مشارکتی است.

پیام تبریک دکتر زارع به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع)
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومى اداره کل نوسازی مدارس استان تهران عباس زارع باصدور پیامی میلاد ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) را تبریک گفت.

 
در متن پیام آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
یازدهمین روز ذی القعده مصادف است با میلاد پر خیر و برکت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) که میزبانی از ایشان افتخاری است که نصیب مردم ایران شده است، مردمی که همواره دوستدار اهل بیت و حافظ ارزش ها و آرمان های اسلامی بوده اند.
اینک و پس از گذشت قرن ها هنوز حرم امن و باصفای امام مهربانی ها پناهگاه خيل دلشکستگان و حاجت منداني است كه به اميد شفاعت حضرتش از دور و نزديك راهی ديار توس مي شوند و دل های دردمند خویش را به دريای شفاعت و كرامتش دخيل می بندند.
 
امید است در سایه جود و کرم آن امام مهربانی و حجت الهی و به یمن برکت میلاد سراسر نور آن گوهر درخشان امامت همواره در زمره رهپویان طریق ائمه معصومین علیهم السلام، رستگار و پیروز باشید.
 
عباس زارع
خشت گذاری و افتتاح چندین پروژه آموزشی و ورزشی با حضور دکتر خان محمدی در اسلامشهر استان تهران
منتشرشده در اخبار

 به گزارش اطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، افتتاح ۲ پروژه خیری، خشت گذاری و احداث ۵ مدرسه دولتی ، سالن ورزشی و مقاوم سازی ۲ مدرسه با حضور خان محمدی معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ، مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی،میرمحمد غراوی معاون استاندار تهران، عباس زارع مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ، حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر و اکبر قنبری مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر برگزار شد.

 
در سوم آذر ماه سال 1401 آیت الله رئیسی سفری به اسلامشهر داشت و یکی از مواردی که در آن مطرح و مورد مطالبه بود موضوع تخریب و نوسازی مدارس فرسوده بود که با دستور صریح رئیس جمهور و پیگیری مدیران شهرستان، مقرر شد هفت مدرسه جدید (۵ مدرسه در اسلامشهر و ۲ مدرسه در چهاردانگه) با اعتبار بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیاردریال آغاز و تا ابتدای مهر ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.
 
در این راستا امروز مراسم افتتاح مدرسه ۲۱ کلاسه شهبد زند کریمی شهرک امام حسین (ع) و مدرسه چهار کلاسه کرامت اسدی و همچنین آیین خشت‌گذاری احداث ۱۰۶ کلاس درس جدید در قالب هفت مدرسه از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرستان اسلامشهر است اجرایی شد.
 
مهدی شریفیان نماینده تهران در مجلس در این ائین گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به اسلامشهر، سال پیش پنج مدرسه بهره برداری شد.
 
وی ادامه داد: پنج مدرسه در اسلامشهر و ۲ مدرسه در چهاردانگه هم خشت گذاری و تا ابتدای سال تحصیلی آینده افتتاح می شود.
 
نماینده تهران در مجلس افزود: پارسال یکهزار و ۱۰۰ دستگاه میز و نیمکت از سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گرفتیم که می توان گفت در این حوزه مشکلاتمان کمتر شد و از سوی دیگر هشت مدرسه اسلامشهر مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد شد.
 
به گفته شریفیان، در دولت سیزدهم هشت مدرسه اسلامشهر ایزوگام، ۱۸ مدرسه آسفالت ریزی کامل شده است و ۲ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی در مدارس این شهرستان نصب شد.
 
وی کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش را یکی از معضلات اسلامشهر عنوان کرد و البته گفت که تا حدودی این مشکل با تدابیر رفع شده است.
 
شریفیان مطالبه دیگری را هم مطرح کرد که اسلامشهر با هشت مدرسه در حوزه قلع و قمع دست و پنجه نرم می کند و امیدواریم این موضوع با کمک دولت و خیران رفع و رجوع شود.
 
نماینده اسلامشهر در مجلس خاطرنشان کرد: انبوه سازی و افزایش جمعیت موجب شده تا سرانه آموزشی ما در این شهرستان کاهش یابد که باید انبوه سازان را ملزم به ایجاد پیوست آموزشی در کنار انبوه سازی کرد.
 
خان محمدی معاون عمرانی وزیر ورییس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار داشت؛ ساخت و احداث مدارس وظیفه دولت است، اما خشتی را که خیر میگذارد بر اساس مهربانی و عشق ووجودیت است.
خان محمدی عنوان کرد:از هر دوکلاس در هرحال ساخت یک کلاس درس را با مشارکت خیرین می سازیم. 
معاون عمرانی وزیر بیان داشت طبق آمار در ۶ماهه اول امسال قریب به ۲۰۰۰ پروژه در قالب ۱۰۰۰۰ کلاس درس تحویل خواهیم داد که تقریباً ۵۰درصد مشارکت خیرین را در این کار بزرگ به همراه داریم.
وی خاطرنشان کرد با هم افزایی و همبستگی که بین خیرین نیک اندیش، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش،نمایندگان مجلس،استانداری وفرمانداری وسایر دستگاهها وجود دارد، انشالله با تدابیر لازم بتوانیم سرانه فضای آموزشی کشور را به حد نرمال وفضای استاندارد برسانیم.
اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران واقع شده است.
تفاهم نامه همکاری سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهر تهران با ادارات کل نوسازی مدارس استان تهران وآموزش وپرورش شهر تهران
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، تفاهم نامه همکاری به نمایندگی محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهر تهران ، عباس زارع مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران وعلیرضا کریمیان مدیر کل آموزش وپرورش شهر تهران روز دوشنبه 8 خرداد ماه 1402 منعقد شد.

این تفاهم نامه به منظور توسعه آموزش وارتقاء سطح فرهنگ ایمنی وآتش نشانی در مدارس،آموزشگاهها وتمام مراکز آموزشی تحت نظارت  اداره کل آموزش وپرورش وهمچنین ایمن سازی فضاها وابنیه های آموزشی(موجود،درحال ساخت ودر شرف احداث)به منظور کاهش مخاطرات آتش سوزی وحوادث به امضاء رسید.

اهداف این تفاهم نامه ارتقای ضریب ایمنی وآتش نشانی اماکن آموزشی وزارت آموزش وپرورش در سطح شهر تهران وبالا بردن سطح ایمنی مدارس وفضاهای آموزشی به منظور کاهش میزان آتش سوزی وحوادث در فضاهای آموزشی وهمچنین بالا بردن سطح ایمنی بین کادرآموزشی مدارس ودانش آموزان وهنرجویان است.

در این تفاهم نامه تعهداتی فی مابین سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرتهران واداره کل نوسازی ،توسعه وتجهیز مدارس استان تهران واداره کل آموزش وپرورش تصویب وبه امضاء رسید.

جلسه بررسی دستورالعمل اجرایی مدارس غیر دولتی بین مدیران کل نوسازی مدارس استان تهران وادارات آموزش و پرورش شهر وشهرستانهای تهران
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، نشست صمیمی مدیران کل نوسازی مدارس استان تهران وآموزش وپرورش شهروشهرستانهای استان تهران روزیکشنبه 7 خرداد ماه در اداره کل نوسازی برگزارشد.

این نشست  باحضور زارع ، کریمیان،بهرامی ومسئولان ادارات آموزش وپرورش درراستای ارتقای جایگاه نظام تعلیم وتربیت کشوربه منظوراجرای نظارت،ساماندهی وسیاستگذاری مدارس غیردولتی وبررسی دستورالعمل جدید این مدارس، ضمن تاکید برارتقای کمی وکیفی فضاهای مدارس غیر دولتی تشکیل شد.

انعقاد تفاهم نامه ساخت مدرسه 12 کلاسه خیر ساز در شهرستان شهریار
منتشرشده در اخبار

 به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران ، تفاهم نامه ساخت مدرسه 12 کلاسه خیر ساز در شهرستان شهریار به امضاء رسید

 تفاهم نامه ساخت مدرسه ی 8 کلاسه خیر ساز با همت خیرنیک اندیش محمد کریم مختاری و شمسی حکیمی به نام فرزندشان "مرحوم مهندس محمدامین مختاری" به امضا رسید.

شایان ذکر است؛ این مدرسه به صورت خیرساز به نام " مرحوم مهندس محمدامین مختاری" در روستای فرارت شهرستان شهریار بنا خواهد شد.

انعقاد تفاهم نامه ساخت مدرسه 8 کلاسه خیر ساز در شهرستان پاکدشت
منتشرشده در اخبار

 

 به گزارش روابط عمومی اداره کل  نوسازی مدارس استان تهران، تفاهم نامه ساخت مدرسه 8 کلاسه خیر ساز در شهرستان پاکدشت به امضاء رسید.

تفاهم نامه ساخت مدرسه ی 8 کلاسه خیر ساز با همت نماینده تام الاختیار خیرنیک اندیش امیرحسین داودی و شاهوش امینی به امضا رسید.

شایان ذکر است؛ این مدرسه به صورت خیرساز به نام " مدرسه کیان" در روستای حاجی آباد شهرستان پاکدشت بنا خواهد شد.

نشست مشترک نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با مدیر کل ومعاون اجرایی ونظارتی نوسازی مدارس استان تهران
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران،جلسه مشترک فیمابین نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با حضورمدیر کل نوسازی استان تهران ومعاون اجرایی ونظارت برگزار شد.

در این نشست زارع با اشاره به بازدیدهای اخیر از اقدامات صورت گرفته برای ارایه خدمات مناسب به مهاجرین در استان تهران، تصریح کرد: در حال حاضر8 باب پروژه آموزشی کمیساریای عالی پناهندگان استان تهران دردست ساخت می باشد که نظارت و بازدید میدانی از این پروژه ها به تازگی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر این که نتایج جلسات مشترک در خصوص بهبود وضعیت تحصیلی اتباع در استان تهران را با دقت پیگیری خواهد کرد، ادامه داد: مدارس کمیساریای عالی پناهندگان تا شروع سال تحصیلی جدید  جهت استفاده دانش آموزان به بهره برداری خواهد رسید.

نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز با تقدیر از حمایت مدیران ارشد نوسازی مدارس استان  تهران از برنامه های پشتیبانی از مهاجران و پناهندگان در این استان، افزودند: رابطه طولانی دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با مسئولان استان تهران  نتایج بسیار مثبت و موثری را به دنبال داشته است.

لازم به ذکر است از نمایندگان کمیساریای عالی امور پناهندگان، دکتر ویسی رئیس اداره بین الملل اداره کل امور اتباع مهاجرین خارجی وزارت کشور، سرکارخانم مشاری،مهندس لشگری ومهندس حامدی در این نشست حضور داشتند.

نشست تخصصی کارگروه نظارت عالیه در کارگاه ساختمانی هنرستان ورزش منطقه ۱۸ شهر تهران
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران ، روز سه‌شنبه 2خردادماه بازدید میدانی و نشست تخصصی توسط تیم نظارتی وفنی از پروژه هنرستان ورزش در منطقه ۱۸ شهر تهران صورت گرفت.

 در حاشیه این بازدید جلسه ای در محل پروژه توسط کارگروه نظارت عالیه برگزار شد که طی این نشست، فرآیندهای اجرایی که جهت تکمیل پروژه ها در حوزه نظارت و فنی مورد نیاز است، به منظور رسیدن به شاخص‌ها و محصول نهایی پروژه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

 هدف نشست این گروه تخصصی، هماهنگ نمودن افراد و منابع، مدیریت انتظارات ذینفعان و همچنین یکپارچه سازی و انجام فعالیت‌های پروژه درراستای برنامه مدیریت پروژه عمرانی مدارس بود.

در این نشست که با حضور عباس زارع مدیر کل، چگنی معاون اجرایی و نظارت ،شیرزاده معاون فنی وعوامل  تیم نظارتی وفنی برگزار شد، علاوه بر توجه و تمرکز به روندساختار اجرایی پروژه های عمرانی مدارس، در خصوص بررسی اسناد و مدارک پیمانکاران طبق چک لیست نظارت عالیه و بررسی کارگاه تبادل نظر شد.

nosazi

اداره کل نوسازی مدارس استان تهران

  • آدرس: خیابان ولی عصر بالاتر از میدان ونک کوچه شهید خلیل زاده پلاک 9
  • کدپستی : 1969754114
  • تلفن های تماس: 88779151
  • پست الکترونیک روابط عمومی : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

dresmap