fa en
فروردين 1402
تقدیر از کارگران به مناسبت روز جهانی کاروکارگر
منتشرشده در اخبار

به گزارش اطلاع رسانی وروابط عمومی  اداره کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان تهران، عباس زارع 11 اردیبهشت به مناسبت روز جهانی کار وکارگر از کارگران خدوم این اداره تقدیر به عمل آورد .ایشان ضمن قدردانی از زحمات بی شائبه کارگران زحمتکش این روز را با پیامی تبریک گفت،

متن پیام تبریک بدین شرح است:

کارگران موتور محرک  صنعت، پیشرفت وآبادانی کشور هستندکه می بایست مورد توجه آحاد ملت بزرگ ایران ومسئولان کشورمان قرار گیرند. در روز جهانی کارگر به همت بلند زحمت‌کشان عرصه های کار و تولید درود می فرستیم.  بی شک فرهنگ کار عالیترین تصویر سازندگی و تحول است و کارگران بازوان حرکت هر جامعه به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به لحاظ ماهیت فرهنگی و ساختار عدالت محور آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ نوسازی مدارس استان تهران، با بزرگداشت این مناسبت فرخنده (روزکار وکارگر و بسیج کارگری) که برخاسته از مبانی اعتقادی و ارزش‌های ملی ماست را به شما همکار ارجمند صمیمانه تبریک واز زحمات جنابعالی تقدیر وسپاسگزاری مینمایم.  امیدوارم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سال رشد تولید، مهار تورم نامگذاری شده است، با خودباوری وتلاش روز افزون همسو با اهداف عالیه نوسازی مدارس استان تهران، در جهت استقلال و خودکفایی بیشتر کشورعزیزمان ایران اسلامی دست یابیم.

تبریک "عباس زارع "مدیرکل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان تهران، به مناسبت روز معمار
منتشرشده در اخبار


به گزارش اداره کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان تهران، عباس زارع با حضور در دفتر معماری، روز معمار را به مهندسین معمار این اداره تبریک گفت.
دکتر زارع با بیان اینکه سوم اردیبهشت سالروز گرامیداشت علامه و فیلسوف جهان اسلام و ایران مرحوم شیخ بهایی که در تقویم صنعت ساختمان کشور به نام روز ملی معمار نامیده شده، فرصتی است تا ضمن تبریک این روز، از زحمات و تلاشهای معماران قدردانی شود و اهمیت جایگاه حساس این رشته یادآوری گردد.
وی با بیان اینکه مهندسان معمار بازوی توانمند صنعت ساخت و ساز کشورند، سرمایه ای بیکران که می تواند کشور را در رسیدن به توسعه پایدار با شتاب قابل توجه به پیش ببرد.از آنان درخواست داشت سیر تحولی معماری مدارس استان تهران را به سوی هنر معماری ایرانی-اسلامی سوق دهند.
عباس زارع روز معمار را به همه مهندسان عزیز بالاخص جامعه مهندسین معمار و همکاران مجموعه اداره کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان تهران تبریک و شادباش گفت واز ایشان با اعطای لوح سپاس قدردانی کرد.

پیام تبریک عباس زارع مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران به مناسبت عید سعید فطر
منتشرشده در اخبار

عباس زارع مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران طی پیامی فرارسیدن ماه شوال و عید سعید فطر را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی
استان تهران متن پیام تبریک به شرح زیر می باشد:

اللهم اهل الکبریاء و العظمه و اهل الجود والجبروت و اهل العفو و الرحمه و اهل التقوی و المغفره 

اینک نسیم نوید بخش برکات الهی در عید سعید فطر ظهور کرده و درهای رحمت و غفران الهی بیش از هر زمان دیگر بر روی بندگان گشوده شد.

خدای سبحان را شاکریم که فرصتی عطا فرمود تا رمضانی دیگر را بر آستانش سر به سجده گذاریم و دست دعا بر عرش ملکوتیش برآریم و طلب رحمت نماییم تا در پناه قرب حضرتش مسیر رستگاری را بپیماییم.

اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان در ماه پر خیر و برکت رمضان، حلول ماه شوال و عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان، به خصوص کارکنان وخانواده محترم اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از خدای بزرگ سلامت و سعادت را برای همگان آرزومندم.

 

عباس زارع

مراسم خشت گذاری 150 کلاس درس در شهرستان بهارستان
منتشرشده در اخبار

مراسم خشت گذاری ۱۵۰ کلاس درس در شهرستان بهارستان مصوب رییس‌جمهوری در دی ماه ۱۴۰۱ صبح روز پنجشنبه ۳۱فروردین ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وروابط عمومی نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان تهران، در راستای اشاعه فرهنگ و عمل خیر مدرسه سازی در حوزه شهرستانهای استان تهران، عملیات آغاز خشت گذاری ۱۰پروژه آموزشی با ۱۵۰ کلاس درس در شهرستان بهارستان برگزار شد.
این مراسم با حضورمهندس فخاری استاندار تهران،  خان محمدی معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور,دکتر زارع مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران,دکتر بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران،نوحی فرماندار بهارستان،مهندس رحمانی مدیر عامل هلدینگ شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا،نوروزی نماینده مردم بهارستان در مجلس برگزار شد.

شایان ذکر است، ساخت ۱۵۰ کلاس درس با تاکید رییس جمهور در دی ماه سال گذشته در بهارستان به دلیل تراکم جمعیت دانش آموزی مصوب شد .که این مدارس  در قالب ۱۰باب مدرسه به نام  ۱۰ شهید بزرگوار نام گذاری خواهد شد.

مراسم تجدید میثاق با شهدا
منتشرشده در اخبار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل نوسازی ،توسعه وتجهیز مدارس استان تهران ،   روز پنجشنبه 31 فروردین ماه مراسم تجدید میثاق با شهدا با حضور مهندس فخاری استاندار تهران ، خان محمدی معاون عمرانی وزیر ورییس سازمان نوسازی مدارس کشور ، عباس زارع مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران ، در محل مقبره الشهدای شهرستان بهارستان برگزار شد.

در این مراسم  که گروهی از کارکنان نیز حضور داشتند، با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهدای بهارستان تجدید میثاق کردند.
برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران
منتشرشده در اخبار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان تهران، ، بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران در روز دوشنبه 28 فروردین ماه 1402  با هدف تکریم شایسته خیرین مدرسه ساز و گسترش فرهنگ مشارکت عمومی و با تاکید بر استمرار این حرکت مهم فرهنگی، در محل مرکز نمایشگاه های بین المللی (ایران مال) برگزار شد.

این مراسم با حضور1000 خیر مدرسه ساز استان تهران، محسن منصوری معاون اجرایی وتوسعه ریاست جمهوری وسرپرست نهاد ریاست جمهوری، رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، حمید رضا خان محمدی  معاون عمرانی وزیرورییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، عباس زارع مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، نعمت بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران ، مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ،علی رضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش  شهر تهران، ازوجی رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان تهران، مهندس سید محمد رضا جعفری مدیر عامل جامعه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی وسایر مسئولین برگزار شد.

عباس زارع مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران ضمن خوش آمد گویی به خیرین نیک اندیش مدرسه ساز، از تعامل وهمراهی این بزرگواران با مجموعه اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در سال گذشته تشکر وقدردانی نمودند. ایشان بیان داشت در سال جاری ساخت  تعداد 93 پروژه آموزشی جدید را در دستور کار قرار داده ایم که به امید خدا در مهر ماه سال جاری با کمک خیرین بزرگواربه بهره برداری خواهند رسید.   

رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آینده هر کشوری از وضعیت امروز آموزش و پرورش آن مشخص می‌شود نقش خیرین در اینجا ستودنی است، وی بیان داشت: مدرسه جایی است که تحول در آن رخ می‌دهد. خیرین می‌توانند در تحول مدرسه نیز نقش کلیدی داشته باشند.

سرپرست وزارت آموزش وپرورش در سخنانی افزود: ما مدرسه را فراموش کردیم، در حالی که محور تحول، مدرسه و ستون تحول، معلم است. امیدواریم با دست خیر شما مدارس ما آباد شود و نقش خود را در این مسیر در کنار شما ایفا کنیم. وی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام خیری تاکید کرد و گفت: مدیری که بخواهد تابلو واسم مدرسه خیرساز را عوض کند، پیش از تغییر تابلو، خودش عزل خواهد شد.

صحرایی در پایان با اشاره به قولی که رییس جمهوری ایران اسلامی در رابطه با همراهی با خیرین مدرسه وعده داده بودند، گفت: فرمایش و دستور ریاست محترم جمهوری برای ما اولویت دارد و ایشان سلام ویژه‌ خود را ابلاغ کردند تا به شما عزیزان برسانیم. ما در کنار شما عزیزان هستیم، وظیفه ما افتخار به این خاک و این پرچم است و ان‌شالله همواره در کنار خیرین مدرسه‌ساز عزیز خواهیم بود.Top of Form

در این مراسم، حمیدرضا خان محمدی، معاون عمرانی وزیر رییس سازمان نوسازی مدارس کشوراظهار داشت:خیرین بازوی توانمند نوسازی مدارس کشور در ساخت مدارس هستند. ایشان خبر داد قرار است مهرماه سال جاری ده هزار کلاس درس افتتاح شود.

دکتر ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشوردراین مراسم ، ضمن ادای احترام به پرچم مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت : طی جلسه ای که با رئیس محترم جمهور داشتیم ایشان بیان کردند دولت می بایست همپای خیرین حرکت نموده و به همان اندازه حتی بیشتر آورده داشته باشد بنده این صحبت ایشان را با آب طلا می نگارم و از ایشان تشکر می کنم .

وی ضمن تاکید بر اینکه میزان مشارکت  خیرین درسال جاری دو برابر شده است اظهار داشت : 6 میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می کنند که می توان از ظرفیت آنها برای مشارکت در جذب خیرین استفاده کرد.

وی اظهار داشت : سید جلال نصری خیر نیک اندیش مدرسه ساز و مقیم خارج از کشور به تازگی تفاهم نامه احداث 50 باب مدرسه را با مشارکت جمعی از خیرین خارج از کشور به امضا رساندند که این امر جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی ادامه داد: از استانداران ، شهرداران ، نوسازی مدارس و مدیران آموزش و پرورش استان ها ، می خواهم در مراسم کلنگ زنی و افتتاحیه مدارس خیرین حضور داشته باشند و به این وسیله از زحمات آنها تکریم نمایند و تحت هیچ شرایطی ،زمینه ناراحتی خیر را به وجود نیاورند.دکتر قفلی از روسای آموزش و پرورش خواست به هیچ عنوان اسم مدارس خیر ساز را تغییر ندهند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیان کرد: وجود ریزگردها ، خشک سالی های اخیر و ... موجب شده مهاجرت به برخی از استان ها نظیر البرز و تهران افزایش چشمگیری یابد و مشکلات عمده ای را برای آموزش و پرورش ایجاد نماید.وی گفت : فروش املاک مازاد آموزش و پرورش می تواند بخشی از مشکلات فضاهای آموزشی کشور را برطرف نماید.وی اذعان داشت: 50 هزار میلیارد اعتبار برای سال اینده بودجه نیاز داریم تا بتوانیم بخشی از مشکلات را مرتفع سازیم .دکتر قفلی خاطر نشان کرد: 6 میلیون هموطن افغانی در کشور زندگی می کنند که دانش آموزان آنها با کمبود امکانات و فضای آموزشی مواجه هستند.

وی به مشکلات منطقه 22 شهر تهران اشاره کردو افزود: این منطقه با 200 هزار دانش آموز به 400 مدرسه نیاز دارد که از این میان تنها 50 مدرسه ساخته شده است .

نعمت بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران نیز در ادامه ، ضمن خیر مقدم به میهمانان اظهار داشت : درشرایط فعلی تعاملی که بین نوسازی مدارس ، آموزش و پرورش و مجامع خیرین وجود دارد در تاریخ بی نظیر بوده است .

وی با اشاره به اینکه 80 مدرسه به کمک خیرین نیک اندیش ،آموزش و پرورش و نوسازی مدارس تهران  آماده افتتاح است و این امر ثمره تعامل این سه قطب است گفت: متاسفانه در تهران بیش از 40 درصد مدارس فرسوده و قدیمی هستند و قدمت بیش از 70 سال دارند که امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم این مدارس را تبدیل به احسن نماییم .

علی رضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با اشاره به ساخت مستند زندگی نامه 10 نفر از خیرین و اکران آن در سینما فلسطین ، صداو سیما و مدارس شهر تهران اظهار داشت : امیدوارم خیرین در کنار ساخت مدارس در حوزه فرهنگ سازی نیز در کنار آموزش و پرورش حرکت نمایند و بتوانیم این تعداد فیلم مستند زندگی نامه خیرین را به 1000 فیلم برسانیم .

مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نیز گفت : به نمایندگی از یک میلیون دانش آموز و 50 هزار فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران دست خیرین را می بوسم

وی به بحث مولد سازی اشاره کرد واظهار داشت : انشاالله در سال 1402 بتوانیم به این وسیله مشکلات آموزش و پروش شهرستان های استان تهران را کاهش دهیم .

شایان ذکر است : طی این همایش توسط مسئولین حاضر در جلسه از خیرین مدرسه‌ساز استان تهران و شهرستان های استان تهران تجلیل شد.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم غرفه‌های نمایشگاه‌ی توسط هنرستان‌های شهرستان‌های استان تهران و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس برپا شده بود.

هشتمین جلسه هماهنگی بیست وچهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران
منتشرشده در اخبار

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان تهران، هشتمین" جلسه هماهنگی بیست وچهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران" با  حضور دکتر زارع مدیر کل واعضای ستاد اجرایی و مسئولان کمیته های برگزاری جشنواره روز جمعه 25 فروردین ماه در سالن  جلسات اداره کل برگزار شد.
در این جلسه مسئولان هرکمیته در خصوص اقدامات انجام گرفته و همچنین اقداماتی که بایستی جهت برگزاری جشنواره صورت گیرد، گزارش ارایه دادند.
سپس اعضای حاضردر خصوص چگونگی اجرای جشنواره وبرگزاری غرفه های نمایشگاه جشنواره پیشنهاداتی ارائه کردند و در نهایت برنامه ریزی سخنرانی ها و برنامه ها صورت گرفت. بیست وچهارمین  جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران  در تاریخ 28 فروردین ماه  1402 در محل "مرکز نمایشگاههای بین المللی ایران مال" برگزار خواهد شد.

استان تهران آماده برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز
منتشرشده در اخبار
 اطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان تهران اعلام میدارد ،
استان تهران آماده برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز میشود.
بدین منظور به جهت اهمیت برگزاری جشنواره و تکریم شایسته خیرین مدرسه ساز در گسترش فرهنگ مشارکت عمومی و با تاکید بر استمرار این حرکت مهم فرهنگی، بیست وچهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران در روزدوشنبه 28 فروردین ماه 1402 درمحل مرکز نمایشگاههای بین المللی (ایران مال) از ساعت ۱۶ الی ۱۹ برگزار خواهد شد.
هفتمین جلسه هماهنگی بیست وچهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران
منتشرشده در اخبار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان تهران ؛  هفتمین جلسه هماهنگی برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران در راستای تبیین راهبردها و اهداف این دوره از جشنواره با حضوردکتر عباس زارع مدیرکل نوسازی استان تهران، واعضای شورای مرکزی برگزار شد.

با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره و تکریم شایسته خیرین مدرسه ساز در گسترش فرهنگ مشارکت عمومی و با تاکید بر استمرار این حرکت مهم فرهنگی، بیست وچهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران درروزدوشنبه 28 فروردین ماه 1402 درمحل ایران مال برگزار خواهد شد.

افتتاح و بهره برداری ۲۳مدرسه خیری و مشارکتی در شهرتهران تا شهریور ماه سال جاری
منتشرشده در اخبار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل نوسازی ، توسعه وتجهیز استان تهران در اولین جلسه هیات مدیره مجمع تهران درسال جدید، عباس زارع مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران از افتتاح و بهره برداری از ۲۳ مدرسه خیری و مشارکتی در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

این جلسه باحضور ناصرقفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، عباس زارع مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، اکبر ابراهیمی نماینده وزارت آموزش و پرورش در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و عضو مجمع تهران، نعمت بنی آدم رئیس مجمع تهران، محمدرضاقربانی مدیرعامل مجمع تهران، موسوی معاون اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، آقایان کاظم دلیلی، رضاگل نراقی، جعفرشریعتی،علی رضاعلی اکبر، محمود زاهدی راد، احمدهوشنگی واحمد حبیبی معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران نخستین جلسه هیات مدیره مجمع تهران در سال جدید برگزارشد.

در این جلسه روند تسریع در تحقق اهداف مجمع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

همچنین راهکارهای استفاده از ظرفیت شهرداری تهران به ویژه برای ساخت مدارس جدید در منطقه ۲۲ از دیگر محورهای مهم این جلسه بود.

nosazi

اداره کل نوسازی مدارس استان تهران

  • آدرس: خیابان ولی عصر بالاتر از میدان ونک کوچه شهید خلیل زاده پلاک 9
  • کدپستی : 1969754114
  • تلفن های تماس: 88779151
  • پست الکترونیک روابط عمومی : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

dresmap