fa en
بهمن 1398
جلسه «شورای اداری» اداره کل نوسازی مدارس استان تهران برگزار شد
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، جلسه شورای اداری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران صبح دوشنبه در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.
مدیرکل محترم، معاونان، مسئولان واحدها و سرناظران مناطق مختلف استان تهران ضمن حضور در این جلسه، نقطه نظرات خود را پیرامون حوزه تخصصی خود بیان کردند.
علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران پس از استماع نظرات تمامی حاضرین در جلسه، ضمن تبریک پنجم اسفندماه روز مهندس، از تلاش‌های خالصانه همکاران در خدمت رسانی به جامعه فرهنگیان کشور تقدیر و تشکر کرد.
وی افزود: مردم ایران با حضور در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که با امنیت و صحت برگزار شد، بار دیگر افتخار آفریدند و امیدواریم منتخبین مردم در راستای اهداف نظام اسلامی موفق باشند.
شهری به درگذشت نابهنگام «محمدرضا حیدری» مدیرکل فقید نوسازی مدارس استان لرستان اشاره و گفت: ویژگی مرحوم حیدری، اخلاق، مرام و معرفت وی بود و با رعایت آداب با همگان سخن می‌گفت؛ برای خدمت به مردم نیز شب و روز نمی‌شناخت و تلاش می‌کرد، خداوند روحشان را شاد کند.
وی خطاب به حاضران در جلسه شورای اداری، خاطرنشان کرد: اگر در حوزه معاونت‌ها کمبود و کاستی وجود دارد، مسئولیت آن با بنده است و اگر اقدام مثبتی هم انجام می‌شود، قطعا با هماهنگی بنده و تلاش خالصانه معاونان و همکاران است که جا دارد از آنها تقدیر و تشکر کنم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه تمام مسائل و مشکلات مربوط به واحدها و حوزه‌های مختلف را یادداشت و پیگیری خواهم کرد، تصریح کرد: دغدغه بنده و همکارانم در شورای معاونان پیگیری مشکلات و تلاش برای حل آنها است.
وی به فعال شدن پروژه‌های آموزشی غیرفعال در استان تهران اشاره و گفت: زمانی که به استان تهران آمدم 30 درصد پروژه‌ها غیرفعال بودند، البته این بدان معنا نیست که در گذشته کاری انجام نشده است، بلکه تلاش کردیم در حوزه اعتباری فعالیت‌هایی انجام و این تعداد پروژه را فعال کردیم.
شهری به آخرین وضعیت اعتبارات نوسازی مدارس استان تهران اشاره و گفت: در حوزه اعتبارات عمرانی تخصیص ملی بی نظیر است و ریاست محترم سازمان در این خصوص زحمات بسیاری را متقبل شده است. در حوزه اعتبارات استانی 2 اقدام را دنبال می‌کنیم؛ اعتبارات استانی تهران دو برابر شده و از 47 به 90 میلیارد تومان رسیده است و در اقدام دوم نیز تخصیص‌های سایر دستگاه‌ها حدود 20 تا 30 درصد است اما در نوسازی مدارس این تخصیص 40 درصد است.
وی ادامه داد: در حوزه اعتبارات جاری وضعیت مطلوبی نداریم، علی رغم اینکه بیشتر از تخصیص 11 ماهه دریافت کرده‌ایم؛ در این بخش بسیاری از دستگاه‌های استانی در سطح کشور هم با مشکلاتی رو به رو هستند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران به دیگر اقداماتی که در جهت رفاه پرسنل انجام شده اشاره و تصریح کرد: تمام تلاش خودم و همکارانم در حوزه بهبود وضعیت پرسنلی است و در راستای تأمین اعتبار جهت معیشت همکاران تلاش خود را انجام داده‌ایم؛ برای صدور احکام افزایش 50 درصدی همکاران نیز تلاش‌هایی از سال 1396 انجام و اکنون به نتیجه رسید.
وی با اشاره به دستاوردهایی که در چند وقت اخیر توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تهران به دست آمده است، عنوان کرد: در ارزیابی عملکرد و شاخص‌های اختصاصی به عنوان دستگاه برتر استان معرفی شدیم و در شاخص‌های عمومی چندین پله صعود کردیم. در جشنواره خیرین مدرسه ساز به عنوان استان برتر معرفی شدیم و تعهدات خیرین مدرسه ساز نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
وی اضافه کرد: سامانه خیرین مدرسه ساز را برای بهبود شرایط و سهولت جذب خیرین راه‌اندازی کردیم، سایت استفاده از کمک خیرین خارج از کشور را در دست راه‌اندازی داریم و همچنین عمده فعالیت‌ها از طریق سایت اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در حال پیگیری است و سامانه هماهنگ کننده بین واحدها نیز در حال آماده سازی است.

علي شهري:  فضاهای آموزشی استان تهران نیازمند توجه ویژه خیرین و مسئولان است
منتشرشده در اخبار

علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در آيين خشت گذاري و آغاز عمليات ساخت مجتمع آموزشي استثنايي سپهبد شهيد قاسم سليماني كه در بخش فشافويه برگزار شد، با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی در پایتخت گفت: استان تهران نیازمند توجه ویژه است و باید کار ملی بزرگی در پایتخت انجام شود چراکه از حیث تراکم دانش آموزی و فرسودگی بناها اختلاف قابل توجهی نسبت به میانگین کشوری دارد.

او ادامه داد: میانگین تراکم دانش آموزی در تهران ۳۵ نفر است و حتی در مواردی تعداد دانش آموزان در کلاس‌ها به ۴۵ نفر نیز می‌رسد است؛  از نظر فرسودگی بناهای آموزشی هم شرایط تهران شرایط مناسبی نیست که در این خصوص از خیرین نیکوکار استمداد می طلبیم. البته اگر همراهی آنها نبود با مشکلات جدی‌تر و بیشتر دیگری مواجه می‌شدیم.

مدیرکل نوسازی مدارس تهران با اشاره به طرح ایجاد ۱۲ هزار کلاس درس در سطح تهران گفت: استاندار تهران به طور مرتب انجام و فرجام این طرح را پیگیری می‌کند و تمام تلاش مسئولان بر اجرای هر چه سریعتر این طرح است.

«علی شهری» درگذشت مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان را تسلیت گفت
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، «محمدرضا حیدری مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان» بر اثر یک سانحه رانندگی به دیار باقی شتافت.
به همین منظور، علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در پیامی درگذشت این عزیز سفر کرده را تسلیت گفت.

«و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون»

فقدان دوست و همکار عزیزمان «جناب آقای مهندس محمدرضا حیدری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان» موجی از اندوه و تألم در خانواده بزرگ نوسازی مدارس و آموزش و پرورش به وجود آورد.
مردی که سالها در راه سازندگی فضاهای آموزشی استان ایلام و سپس لرستان از هیچ کوششی فروگذار نبود و تمام تلاش خود را برای آماده‌سازی محیطی امن و آرام برای فرزندان ایران اسلامی به انجام رساند.
از دست دادن این عزیز سفر کرده، چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند؛ ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.
بدینوسیله، این ماتم جانگداز را به خانواده محترم حیدری، نوسازی مدارس و آموزش و پرورش صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای آنان صبر و اجر و برای آن عزیز آسمانی شده، علو درجات را طلب می‌کنم.

علی شهری
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران

وزیر آموزش‌ و پرورش در فشافویه:  تحول در مدرسه سازي كشور جز با مشاركت عمومي امكان پذير نيست
منتشرشده در اخبار

محسن حاجی میرزایی در آیین خشت‌گذاری و آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در منطقه فشافویه استان تهران با گرامیداشت یادوخاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: خداوند را شاکرم که در جمع خیرین دلسوز و فداکار هستم چراکه همواره با حضور و خدمات خود از نهاد تعلیم و تربیت حمایت کرده‌اند. خدمتی که خیرین به ما می‌کنند تنها مدارسی که می‌سازند، نیست بلکه فرهنگی است که معرفی می‌کنند چراکه جامعه ما به این فرهنگ نیازمند است.

حاجی میرزایی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی، اظهار کرد: اگر نام خیرین نام باشکوهی است نشان می‌دهد که این بنیان بر تقوا و خدمت و فداکاری است.

وی گفت: خشت‌گذاری امروز بر مبنای تقوا است و برای کمک به دانش‌آموزانی است که بیش از دانش آموزان دیگر نیازمند به حمایت‌های ویژه هستند چراکه نیازها و شرایط ویژه دارند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: توجه به کودکان با نیازهای ویژه مولود انقلاب اسلامی است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه تحت پوشش آموزش‌وپرورش ١٧.٥ برابرشده است وسازمان مدارس استثنایی کشور بیش از ١٥٣ هزار دانش‌آموز دارد که ١۶٠٠مدرسه استثنایی و١۴ هزار مدرسه عادی مشغول به تحصیل هستند.

وی بابیان اینکه سیاست این سازمان تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی است، گفت: تلاش می‌کنیم تا این دانش آموزان عزیز در جامعه زندگی کنند و باید پیوندهای آنان با جامعه از همین دوره شکل بگیرد و بدین منظور برای رویکرد فراگیری تلاش می‌شود. بنابراین بیش از ٧٠هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی در حال تحصیل هستند.

حاجی میرزایی گفت: هم‌زمان با مراسم خشت‌گذاری مجتمع آموزشی استثنایی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کلنگ ساخت ٢١٠مدرسه استثنایی در کشور بر زمین زده می‌شود و امیدواریم با جذب منابع ممکن از سوی جامعه در این مسیر گام‌های بزرگی برداریم.

حاجی میرزایی بابیان اینکه مهاجرت به شهر تهران زیاداست، گفت: در این منطقه رشد جمعیت دانش‌آموزی 9،2 درصد است و بدون شک تحول در مدرسه‌سازی کشور جز با مشارکت عمومی امکان‌پذیر نیست.

وی تأکید کرد: اگر هر ایرانی در هرروز هزار تومان پول بگذارد، در سال٢٨هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس در کشور داریم و اگر حتی نیمی از جمعیت این کار را انجام دهند ١۴ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه چرخه صنعت نیاز به نیروی انسانی دارد، گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته در جوار صنعت خود هنرستان‌هایی دارند که نیاز همان صنعت را برطرف می‌کند.

وی افزود: از استاندار تهران می‌خواهم که برای پیوند آموزش و صنعت تلاش کند و باید برای حل ریشه‌ای مسائل و راه‌حل‌های اصولی تدبیر کنیم که این تدبیر نیازمند اجتماع بیشتر و گفت‌وگوهایی عمیق‌تر است.

حاجی میرزایی در پایان تصریح کرد: اگر دانش‌آموز کلاس دوازدهم را به پایان برساند اما توانایی برای حل مسائل منطقه خود را نداشته باشد یعنی ما در مأموریت خود موفق نشده‌ایم و فرصت‌های مهمی را ازدست‌داده‌ایم و ما باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که بر روی پای خود بایستد، در حل مسائل جامعه مشارکت کند و از عزت و شرف خود دفاع کند و سرزمین خود را آباد کند.

آیین خشت‌گذاری و آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی سپهبد شهید قاسم سلیمانی در بخش فشافویه شهرری برگزار شد
منتشرشده در خیرین

اين مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، استاندار تهران و مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران و جمعی از فرهنگیان در سالن اجتماعات میلاد نور در حسن‌آباد فشافويه برگزار شد.

این مجتمع آموزشی استثنایی به همت خیّر نیکوکار مدرسه‌ساز "حاج اکبر ابراهیمی" در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع و با هزار و ٤٠٠ مترمربع زیربنای آموزشی در بخش فشافویه شهرستان ری ساخته می‌شود.

طبق برآوردها حدود ٢٠٠ فضای آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سطح کشور نیاز است که در حال حاضر ۱۰۵ پروژه در حال اجراست.

روابط عمومي اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران

علی شهری: افتتاح «شصت و پنجمین» فضای آموزشی تهران در بهمن 98/ روزانه بیش از 3 کلاس درس در تهران ساخته می‌شود
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، ساخت فضاهای آموزشی در کلان شهرتهران و همچنین در حوزه شهرستان‌های استان تهران که بسیار گسترده است، بدون وقفه در حال انجام است.
جمعیت دانش‌آموزی استان تهران بیش از 2 میلیون نفر است و روزانه این تعداد در کلاس‌های درس حاضر شده و به تعلیم و تربیت می‌پردازند؛ از این رو تمام تلاش مجموعه وزارت آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در راستای تأمین فضاهای امن، مناسب و استاندارد آموزشی است.
علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نوسازی مدارس بر خود وظیفه می‌داند تا با تلاش و ممارستی که اکنون در این مجموعه در حال انجام است، فضاهای مناسب تحصیل آینده سازان این مرز و بوم را فراهم کند.
وی افزود: استان تهران که به لحاظ فضاهای آموزشی از محروم‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود، پروژه‌های آموزشی بسیاری را اکنون در دست انجام دارد که تا مهر 1399 آماده و تحویل ادارات آموزش و پرورش خواهد شد.
شهری به فضاهای آموزشی که در بهمن ماه 1398 و در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعا 6 فضای آموزشی با 39 کلاس درس و بیش از 4 هزار مترمربع زیربنا در دهه فجر امسال در تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 65 فضای آموزشی و پرورشی با حدود 800 کلاس درس در مجموعا استان تهران احداث و تحویل ادارات آموزش و پرورش شده است تا دانش‌آموزان در مدارس نوساز و با استانداردهای روز به تحصیل بپردازند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران تصریح کرد: از ابتدای سال 1398 تاکنون توانسته‌ایم در هر روز بیش از 3 کلاس درس در استان تهران احداث کنیم که این آمار تا پایان سال جاری افزایش خواهد یافت. 
وی اضافه کرد: در شرایط اقتصادی کنونی و حمایت دولت و خیرین نیک اندیش مدرسه ساز توانسته‌ایم این حرکت بزرگ را در تهران که در محرومیت فضاهای آموزشی قرار دارد انجام دهیم و در سال آینده نیز این روند حرکت صعودی خواهد داشت.

nosazi

اداره کل نوسازی مدارس استان تهران

  • آدرس: خیابان ولی عصر بالاتر از میدان ونک کوچه شهید خلیل زاده پلاک 9
  • کدپستی : 1969754114
  • تلفن های تماس: 88779151
  • پست الکترونیک روابط عمومی : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

dresmap