fa en
دی 1398
علي شهري: نيازمند مساعدت رسانه ها در ترويج كار مقدس مدرسه سازي هستيم
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران، نشست ویژه مدیران‌کل نوسازی مدارس استان‌ها با موضوع آشنایی با مباحث رسانه‌ای، تکنیک‌های مصاحبه، اصول رفتار در شبکه‌های اجتماعی و برندینگ شخصی مدیران با حضور برخی اساتید دانشگاه برگزار شد.

علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در این جلسه خدمت در نظام تعلیم و تربیت و فعالیت درحوزه مدرسه‌سازی را امری مقدس و پسندیده برشمرد و کار در این حیطه را دارای حساسیت‌های زیاد از بُعدهای مختلف دانست.

وی گفت: روابط عمومی و رسانه به عنوان یک ابزار باید دارای دو ویژگی برای هر دو طرف باشد، یکی مطمئن بودن و بالابودن ضریب اطمینان به رسانه در رعایت صداقت و امانت و دیگر اینکه این پل ارتباطی باید دوطرفه باشد و خواسته‌ها و مطالبات و بازخوردها را نیز با یک روش نظام‌مند به مدیر سازمان انتقال دهد و توجه به این دو موضوع کلیدی، محور ارتباط گرفتن مدیران با رسانه‌ها باشد.

وی به اهمیت کار در حوزه ساخت مدارس تاکید کرد و گفت: ادارات کل نوسازی مدارس با توجه به حجم بالای فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند به شدت نیازمند توسعه ارتباطات رسانه‌ای و ترویج و توسعه کار مقدس مدرسه‌سازی هستند تا بتوانند رسالت و اقدامات سازمان را به خوبی به جامعه مخاطبین خود و عموم مردم معرفی کنند.

موضوع رسانه، شبكه هاي اجتماعي و برندينگ محور اصلي نشست مديران كل نوسازي مدارس استانهاي كشور بود.

اساتيد حوزه رسانه و دانشگاه در اين نشست مطالب خود را بيان كردند.

جلسه ستاد بيست و دومين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان تهران برگزار شد
منتشرشده در اخبار

علي شهري مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران در جلسه ستاد بيست و دومين جشنواره خيرين مدرسه ساز، ضمن تشكر و قدرداني از كميته هاي برگزاري جشنواره خيرين مدرسه ساز، كسب مقام نخست جشنواره بيست و يكم را تبريك گفت.

در اين جلسه، ضمن تعيين مسئولان كميته هاي مختلف برگزاري جشنواره بيست و دوم، برنامه هاي كلان در جهت بهتر برگزار شدن جشنواره مذكور مورد بررسي قرار گرفت.

توجه به موضوع رسانه و فعال شدن تيمي در اين حوزه، يكي از موضوعات و مصوبات جلسه ستاد جشنواره بيست و دوم بود.

اجراي بندهاي شيوه نامه برگزاري بيست و دومين جشنواره خيرين مدرسه ساز در استان تهران نيز مورد تاييد اعضاي ستاد بود.

در اين جلسه همچنين تاريخ پيشنهادي اوليه براي برگزاري جشنواره بيست و دوم مورد تاييد قرار گرفت.

تهران، استان برگزيده بيست و يكمين جشنواره خيرين مدرسه ساز در كشور معرفي شد
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران، بيست و يكمين جشنواره هاي خيرين مدرسه ساز در استانهاي كشور، خرداد و تيرماه سال جاري برگزار و پس از ارزيابي كارشناسان سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور، "تهران" به عنوان استان برگزيده معرفي شد.

اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران با راهبري علي شهري مديركل، ضمن برنامه ريزي متناسب و دقيق در تمامي اركان و توجه ويژه به خيرين مدرسه ساز، در بين استانهاي سراسر كشور برگزيده شد.

اداره كل آموزش و پرورش شهرتهران و اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران در كسب اين موفقيت ارزشمند سهم بسزايي داشتند.

مجامع خيرين مدرسه ساز شهرتهران و شهرستانهاي استان تهران نيز با همراهي در جهت برگزاري بيست و يكمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان تهران در كسب مقام نخست كشوري نقش با اهميتي ايفا كردند.

علي شهري مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران به واسطه كسب اين جايگاه ارزشمند، از مديران كل آموزش و پرورش شهرتهران و شهرستانهاي تهران، مجامع خيرين شهرتهران و شهرستانهاي تهران و تمامي پرسنل اداره كل نوسازي مدارس استان تهران تشكر كرد.

نوسازی مدارس استان تهران 6 کانکس کلاسی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال کرد
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران، پس از بارش‌های نعمات الهی در چند روز گذشته و جاری شدن سیل در مناطق جنوبی کشور و به ویژه استان سیستان و بلوچستان، تلاش همه جانبه برای امدادرسانی و کمک به این مناطق در حال انجام است.

با عنایت به اینکه بخشی از صدمات حاصل از سیل به برخی فضاهای آموزشی آسیب‌هایی رسانده است، لذا برای ایجاد کلاس‌های درس موقت جهت دانش‌آموزان تا ایجاد شرایط مناسب، کانکس‌های کلاسی به این مناطق در حال ارسال است.

در همین راستا و با تلاش و پیگیری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، تعداد 6 عدد کانکس کلاسی در اسرع وقت به مناطق حادثه دیده استان سیستان و بلوچستان ارسال شد تا وقفه‌ای در جریان تحصیل دانش‌آموزان به وجود نیاید.

نوسازی مدارس استان تهران با کمک و همراهی خیرین گرانقدر مدرسه ساز همواره یار و یاور تمام استان‌های کشور در شرایط بروز حوادث طبیعی و غیرمترقبه بوده و برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

علی شهری در گفت‌وگو با ایلنا: شرایط مدارس تهران مطلوب نیست، اما در وضعیت قرمز هم قرار ندارند/ در حالت عادی مشکلی برای دانش‌آموزان پیش نمی‌آید
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، «علی شهری» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، در پاسخ به این پرسش که شهردار تهران اعلام کرده است؛ تعدادی از مدارس شهر تهران از نظر ایمنی در وضعیت قرمز هستند؛ چرا نام این مدارس جهت آکاهی والدین عنوان نمی‌شود تا آنها نسبت به این مسأله آگاهی داشته باشند؟ اظهار داشت: وضعیت فضاهای آموزشی استان تهران در شرایط کنونی مطلوب نیست، اما دارای وضعیت قرمز و امکان بروز مشکلات در شرایط عادی نیست.
وی افزود: تعدادی از کلاس‌های درس شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران نیازمند مقاوم‌سازی و یا تخریب و بازسازی هستند که این موضوع در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان تهران است.
شهری با اشاره به طرح مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی در شهر تهران، خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح، ۱۰ هزار و ۶۱۷ کلاس درس شهر تهران نیازمند تخریب و بازسازی بود که با تلاش اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، ۳ هزار و ۵۴۸ کلاس درس تخریب و بازسازی شد، همچنین ۱۱ هزار و ۷۰۷ کلاس درس شهرتهران نیازمند مقاوم سازی بود که ۲ هزار و ۸۷۸ کلاس درس مقاوم سازی شدند.
وی ادامه داد: آمار مذکور نشان می‌دهد که کار مقام‌سازی و تخریب و بازسازی مدارس شهر تهران در حال انجام است و بر اساس اعتباراتی که در اختیار نوسازی مدارس قرار می‌گیرد، مدارس بر اساس اولویت در طرح مذکور بازسازی می‌شوند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در سطح شهر تهران مدارسی با وضعیت نگران کننده وجود دارد؟ گفت: در شرایط عادی هیچ کدام از مدارس شهر تهران و حتی شهرستان‌های استان تهران دچار مشکل نخواهند شد و بر اساس طرح تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی، کار بازسازی مدارس در حال انجام است.
وی اضافه کرد: اینکه وضعیت‌هایی را اعلام کنیم که حاصل آن جز نگرانی برای اولیا نیست، شرایط را برای مردم سخت می‌کنیم و نتیجه خوبی نخواهد داشت. دوباره تأکید می‌کنم که مدارس استان تهران شرایط مطلوبی ندارند، اما در شرایط کنونی و عادی هیچ مشکلی برای این مدارس رخ نخواهد داد.
وی ادامه داد: در شرایط غیرعادی و بروز رخدادهای طبیعی مانند زلزله و سیل، نه تنها فضاهای آموزشی فرسوده، بلکه اماکن و ساختمان‌های مختلف نیز در تمام دنیا دچار مشکلاتی می‌شوند؛ پیشنهاد می‌کنم به جای اعلام وضعیت قرمز برای مدارس، دست به دست هم دهیم تا بتوانیم مشکلات کنونی فضاهای آموزشی را مرتفع کنیم.
شهری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر قرار باشد مدرسه‌ای در تهران بازسازی یا تخریب شود، بیش از یک سال زمان می‌برد، در این مدت تکلیف دانش‌آموزان مدرسه‌ای که باید تخریب یا بازسازی شود چه خواهد شد؟ عنوان کرد: به صورت معمول تخریب و بازسازی مدارس در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در این مدت دانش‌آموزان با هماهنگی منطقه آموزشی به شیفت دوم نزدیک‌ترین مدرسه منتقل می‌شوند. برنامه‌ریزی  تخریب و بازسازی مدارس به گونه‌ای است که در زمان شروع سال تحصیلی جدید امکان استفاده از مدرسه جدید الاحداث وجود داشته باشد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در پاسخ به این پرسش که تعیین‌تکلیف ایمنی مدارس با آتش نشانی و شهرداری است. تعامل اداره کل نوسازی مدارس استان تهران با این نهادها در راستای افزایش ایمنی مدارس چگونه است؟ اظهارکرد: احداث فضاهای آموزشی در مجموعه استان تهران و توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تهران مطابق بالاترین استانداردهای فنی و مهندسی انجام می‌شود، لذا مدارس جدید الاحداث دارای بهترین ایمنی در بین تمام ساختمان‌های سطح شهرها هستند.
وی افزود: مدارسی که در سال‌های اخیر توسط اداره کل نوسازی مدارس احداث شده است، در شرایط وقوع بحران به محل مدیریت بحران و اسکان مردم تبدیل می‌شود که نشان از امنیت بالای فضاهای آموزشی است و مردم می‌توانند در شرایط اضطرار نیز به مدارس اطمینان کامل داشته باشند.
شهری با اشاره به اینکه عمده فضاهای شناسایی شده توسط شهرداری تهران جهت استفاده در شرایط بحرانی، مدارس مستحکم هستند، گفت: مابقی مدارس موجود که اکنون به عنوان مدارس فرسوده از آنها یاد می‌شود، در شرایط عادی هیچ مشکلی نخواهند داشت و جای نگرانی برای والدین نیست.
وی در پاسخ به این سوال حدود پنج درصد از عوارضی که شهرداری دریافت می‌کند، باید به نوسازی مدارس اختصاص یابد. آیا این بودجه به شکل مرتب به سازمان اختصاص پیدا می‌کند؟ تصریح کرد: ارقامی از این محل در اختیار اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران قرار می‌گیرد که عمدتا به علت مبلغ کم آن، مشکل عمده‌ای از فضاهای آموزشی را تاکنون مرتفع نکرده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه در هر سال نیز تعداد زیادی فضای آموزشی به مجموعه استان تهران اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: با تلاش دولت و خیرین مدرسه‌ساز، هرسال حدود ۱۰۰۰ کلاس درس به مجموعه فضاهای آموزشی استان تهران اضافه می‌شود که این موضوع در نوع خود بسیار ارزشمند است و باید توجه کافی به آن داشت. همچنین، کار مقاوم سازی و تخریب و بازسازی مدارس در جمهوری اسلامی ایران به اذعان نهادهای بین المللی کاری بی‌نظیر نه تنها در منطقه بلکه در جهان بوده است.

دبیرخانه منطقه یک شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی کشور در تهران افتتاح شد
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، دبیرخانه منطقه یک شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی کشور در تهران و به میزبانی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران افتتاح شد.

منطقه یک نوسازی مدارس کشور شامل استان‌های البرز، تهران، قم، قزوین، سمنان و مازندران است که نمایندگان مشارکت‌های مردمی و شورای بانوان این استان‌ها در جلسه مذکور حضور داشتند.

در این مراسم علی شهری ضمن خیرمقدم خدمت مدعوین حاضر در جلسه، یاد و خاطره بزرگ مرد مدرسه سازی کشور، زنده یاد محمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه ساز کشور را گرامی داشت.

شهری با بیان اینکه میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز در جشنواره بیستم، 64 میلیارد تومان بود و این در حالی است که در جشنواره بیست و یکم این عدد به 210 میلیارد تومان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم ابتدا تکریم از خیرین گرانقدر مدرسه ساز به بهترین شکل ممکن انجام و سپس در جهت جذب حداکثری اقدامات مناسب معمول گردد.

وی افزود: اعتبارات حوزه خیرین مدرسه ساز که از سوی دولت پیش بینی می‌شود، در سال جاری حدود 1000 میلیارد تومان که این عدد در بودجه سال 1399 حدود 2700 میلیارد تومان پیش بینی شده است؛ این بدان معنا است که باید تلاش بیشتری در جذب خیرین نیک اندیش مدرسه ساز صورت گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اینکه تهران علی‌رغم اینکه به عنوان پایتخت کشور محسوب می‌شود، در بخش فضاهای آموزشی وضعیت مناسبی ندارد، گفت: تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس استان تهران بسیار بالا است و با فاصله معنادار شهرتهران متراکم‌ترین کلاس‌های درس در بین استان‌های کشور را دارد که لازم است تا خیرین و دولت به پایتخت جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای داشته باشند.

شهری تصریح کرد: در ادامه فعالیت‌هایی که در جهت تکریم خیرین مدرسه ساز انجام داده‌ایم، یک سایت 2 زبانه بین المللی برای جذب حداکثری خیرین خارج از کشور طراحی کرده‌ایم که با هماهنگی وزارت امور خارجه در جهت واریز وجه از سوی آنها کار در حال آماده سازی است.

خدیجه نیزاری رئیس شورای بانوان خیر مدرسه ساز کشور در این مراسم گفت: خانواده یک اصل و محور است و حضور و شایستگی بانوان در مسیر سازندگی تأثیر بسزایی دارد. اخلاق جامعه به اخلاق زنان بستگی دارد و اگر یک جامعه بخواهد پیشرفت کند باید زنان خوبی داشته باشد؛ پیشنهاد می‌کنم که اگر مجامع خیرین استانها در نظر داشتند تا شورای بانوان تشکیل دهند، با هماهنگی باشد تا یکدیگر را تقویت کنیم.

خیبر بیدارپور سرپرست معاونت برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد دکتر حافظی خاطرنشان کرد: شوراهای هماهنگی استانها یک ظرفیت خوب است تا بتوانیم از تجربیات همکاران در این بخش استفاده کنیم. در نظر داریم تا حوزه مشارکت‌های مردمی را در سازمان تقویت کنیم و ایجاد معاونت برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی تیز یک قدم رو به رشد و مثبت در این راستا است.

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 1399 پیش بینی خوبی برای حمایت از پروژه‌های خیرین مدرسه ساز وجود دارد، تصریح کرد: سهم اعتبارات در این بخش به 2700 میلیارد تومان رسیده و باید تلاش‌ها در بخش خیرین نیز افزایش یابد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در حوزه مشارکت‌های مردمی کاری جهادی و مرتب نیاز داریم و باید برنامه ریزی خوب هم داشته باشیم؛ لذا باید در حوزه آموزش و جذب فعالیت‌های متعددی انجام شود.

نعمت بنی‌آدم رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرتهران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد زنده یاد دکتر حافظی، اظهارداشت: مرحوم حافظی یکی از ارکان اصلی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بود که هیچگاه از یاد و خاطره‌ها از بین نخواهد رفت.

وی افزود: نوسازی مدارس استان تهران در سالهای اخیر تعامل خوبی با ادارات آموزش و پرورش و مجامع خیرین مدرسه ساز داشته است که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

بنی‌آدم با بیان اینکه همواره باید از زحمات خیرین مدرسه ساز تشکر و قدردانی کنیم، خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران حدود 30 تا 40 درصد مدارس کشور توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است و اکنون نیز خیرین می‌توانند مدارس مورد نیاز را ساخته و مشارکت کنند، لذا از طرف دیگر نیاز است تا توجه ویژه به حضور این نیک اندیشان شود و همواره قدردان آنها باشیم.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرتهران با اشاره به اینکه باید در حوزه خارج از کشور در موضوع مدرسه سازی نیز فعال باشیم، عنوان کرد: خیرین بسیاری در خارج از کشور وجود دارد که می‌توانیم از پتانسیل آنها استفاده کنیم، لذا باید سایت بین المللی برای جذب این عزیزان تهیه و اجرایی شود.

سیدهادی موجانی رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: یاد دکتر حافظی که تمام عمر خود را صرف مدرسه سازی کرده بود را گرامی می‌داریم.

وی افزود: موضوعی در خصوص پرداخت مالیات توسط خیرین مدرسه ساز وجود دارد و آن کسر میزان کمک خیرین از اصل مالیات آنها است که در حال حاضر اینطور نیست و از هزینه‌های آنها کسر می‌شود؛ به نظرم لازم است فکری برای این موضوع انجام شود.

موجانی پیشنهادی در خصوص کاهش هزینه‌های انجام شده توسط خیرین در هر یک از پروژه‌های آنها ارائه و گفت: می‌توانیم تفاهم نامه همکاری با کارخانجات تولیدی مصالح و اقلام مورد نیاز در ساخت مدرسه منعقد کنیم تا در صورت خرید خیرین از این کارخانجات بتوانند مشمول 10 تا 15 درصد تخفیف از آنها شوند، بدین ترتیب می‌توانیم در پرداخت‌های خیرین کمک کنیم تا از محل همین تخفیفات مدارس بیشتری هم احداث کنیم.

محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور هم در این مراسم با اشاره به اینکه وجود این کارگروه‌ها و شوراها در استانها می‌تواند موثر باشد، اظهارداشت: در این جلسات مصوبات و راهکارهای جدیدی ارائه می‌شود و برای جذب خیرین بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه سال 1399 سال بسیار مهمی در جذب اعتبارات خیرین است، عنوان کرد: در سال 1396 میزان این اعتبارات 200 میلیارد تومان بود که در سال 1397 به حدود 500 میلیارد تومان رسید و در سال جاری تا 1000 میلیارد تومان افزایش یافت. اما در سال آینده این عدد به 2700 میلیارد تومان رسیده است و یک جهش بسیار خوب را شاهد هستیم.

در ادامه نیز معاونان مشارکت‌های مردمی و روسای شورای بانوان خیر مدرسه ساز منطقه یک کشور در این جلسه نقطه نظرات خود را بیان و در پایان نیز مصوبات و تصمیماتی در جهت پیشبرد اهداف بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز تهیه و تدوین شد.

در این مراسم علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، خیبر بیدارپور سرپرست معاونت برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، نعمت بنی‌آدم و سیدهادی موجانی روسای مجامع خیرین مدرسه ساز شهرتهران و شهرستانهای استان تهران، محمدرضا قربانی مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، خدیجه نیزاری رئیس شورای بانوان خیر مدرسه ساز کشور، زهرا گیتی‌نژاد رئیس شورای بانوان خیر مدرسه ساز استان تهران و معاونان مشارکت‌ها و روسای شورای بانوان استانهای البرز، تهران، قم، قزوین، سمنان و مازندران حضور داشتند.

nosazi

اداره کل نوسازی مدارس استان تهران

  • آدرس: خیابان ولی عصر بالاتر از میدان ونک کوچه شهید خلیل زاده پلاک 9
  • کدپستی : 1969754114
  • تلفن های تماس: 88779151
  • پست الکترونیک روابط عمومی : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

dresmap